Fox do Iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van hannieblack - WaarBenJij.nu Fox do Iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van hannieblack - WaarBenJij.nu

Fox do Iguacu

14 November 2012 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hallo Allen,
Hierbij weer een verslag van de afgelopen dagen.Allereerst de naam van het grootste knaagdier ter wereld de Capibara hiervan hebben wij er veel gezien de laatste dagen,alleen of in grote groepen.'s middags zijn wij dus gaan paardrijden,mijn paard mocht de naam paard niet hebben het was gewoon een slak en volgens mij is hij gewoon gewend om als laatste in de rij te lopen want hij liet steeds iedereen voorgaan.Zo sjokten wij 2 uur voort zagen alleen een grote schildpad en dat was het.In dit park zij. Heel veel verschillende vogels en dat maakt het 's morgens wel zo leuk al die verschillende geluiden.Voor het paardrijden was ik nog wezen zwemmen wat ook heerlijk is bij deze temperaturen.De volgende morgen vroeg zijn wij weer gaan varen om dieren te spotten de grootste deel van de groep ging echter wandelen ook om dieren te spotten.De regen werd echter spelbreker na een uur varen kregen wij toch een bui over ons heen drijfnat waren we ondanks dat ik mijn poncho meehad welke ik zusterlijk met Martin deelden.Tussen 12.00 en 16.00 uur is het hier te warm om iets te doen,behalve slapen of zwemmen.Om 16.30 uur gingen wij met een oude vrachtwagen met daarop bankjes op safari,heel veel rijden en weer weinig dieren om te zien behalve de kaaimannen welke uit hun schuilplaatsen komen een teken dat de regentijd aanbreekt.De vorige nacht was de Electra al eens uitgevallen en deze avond om 21.00 uur was het weer gedaan met de elektriciteit wat een voorbode bleek van een nacht met veel onweer en regen,wij zouden 's morgens vroeg weer gaan vissen maar dit werd een uur uitgesteld en een groot deel van ons ging niet meer mee.Af en toe je rust pakken is ook heerlijk,vooral omdat wij weer een lange tocht voor de boeg hadden.Eerst 3 uur met de bus naar Cuiaba vandaar uit met het vliegtuig via Campo Grande en Curitiba naar Foz do Iguacu naar de beroemde watervallen op de grens met Argentinië en Paraquay.Wij kwamen om 01.30 in het hotel een en om 7.30uur ging weer de wekker,op naar de watervallen!Martin,ik en nog 4 anderen hebben eerst een helikoptervlucht gemaakt boven de watervallen wat helemaal fantastisch was.Een van de medereizigers liet zicht ontvallen nu moeten wij wachten op die rijke stinkerds,een opmerking dit ik niet prettig vind en misschien Geer heb jij hierbij meteen een antwoord op jouw vraag hoe is de groep wat mij betreft niet om over naar huis te schrijven maar dat mag wat ons betreft de pret niet drukken.Ook ging de klok weer een uur vooruit en morgen gaan wij naar Argentinië en dan gaat de klok weer een uur achteruit.Ik ga nu eerst een paar uurtjes rusten want morgen vertrekken we om 7.30uur naar Argentinië voor de watervallen.U hoort weer van ons.
Groetjes
Martin en Hannie

• 14 November 2012 - 19:00

Astrid:

Wat weer een mooi verhaal, Volgens mij zijn jullie harstikke moe als jullie thuis komen, en weer aan een uitrust vakantie toe. Maar daar wachten jullie maar even mee. Flauwe opmerking, maar laat ze maar. Sommige mensen zijn niet wijzer. Nog veel plezier.

• 15 November 2012 - 21:25

Mieke Degens:

Heerlijk vind ik het met jullie mee te reizen. Jullie maken mooie tochten en zien veel. Maar ook regen komen jullie van tijd tot tijd tegen. Beiden gewoon lekker genieten van alles en doen wat je zelf wilt.
    Genieten kun je niet kopen, zelfs de rijke stinkerds niet !!! Mooi toch.
    Als ik aan de zon denk en de hoge temperatuur die jullie nu hebben...... Wij hebben hier van de week ook mooie dagen gehad met een zonnetje. Af en toe een lange wandeling is dan ook genieten. Zo komen wij aardig door de herfst heen.
    Morgen mag ik de hele dag weer in de patisserie staan. Tussen al dat lekkers van de goed heiligman. Jullie vallen bij thuiskomst met de neus in de pepernoten.
    Eerst nog mooie dagen en genieten van alles !!! Vee lgroeten voor jullie vanuit Heino, Mieke Degens

• 16 November 2012 - 21:52

Laszla:

Hoi daar! Dat ie weer genieten, zo te lezen. Veel plezier verder ook.
    Groeten, Laszla