Copacabana2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van hannieblack - WaarBenJij.nu Copacabana2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van hannieblack - WaarBenJij.nu

Copacabana2

21 November 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hier weer even een berichtje uit Rio.Gistermorgen hebben wij eerst 2 Favela's bezocht,dit zijn de sloppenwijken van Rio waar nog heel veel mensen wonen en leven.Eerst zijn wij naar de grootste geweest Rochina hier wonen nog 18 duizend mensen.Tot voor 2 jaren regeerden hier de drugsdealers nu wordt alles onder controle gehouden door de politie. het zijn allemaal nauwe steegjes waar de mensen wonen sommige zien zelfs geen daglicht .Daarna zijn wij naar Vila Canoas geweest,deze sloppenwijk ligt dicht tegen een villawijk aan en wordt omringd door de 4 meter hoge muren van de golfbaan,ook hier weer nauwe steegjes welke soms 4a5 huizen hoog zijn,allemaal huizen welke door de mensen op elkaar gebouwd zijn.Wij hebben hier ook een school bezocht van de stichting Para Ti opgericht door een oud-directeur van Fiat welke zeer begaan was met het lot van de kinderen in de Favela's .De Braziliaanse regering geeft hier geen cent aan uit alles wordt bekostigd door schenkingen en een Amerikaanse Foundations welke de studiekosten betaalt van de kinderen welke verder kunnen leren.Daarna wat gegeten en naar Copacabana beach geweest waar een strandvollybal toernooi aan de gang was,was leuk om te zien.Daarna even in het zwembadje van het hotel wezen zwemmen .Vandaag een rustdag en de hele dag naar Copacabana en Ipenema beach lekker relaxen.
Morgen nog 2 dagen naar Paraty en dan zit het er al weer op.
Groetjes
Martin en Hannie

• 21 November 2012 - 13:13

Wendy:

Hey Hannie en Martin,

Heb jullie leuke verslagen allemaal gelezen, maar wat gaat de tijd snel zeg.
    Nog een paar dagen en dan is het alweer voorbij.
    Geniet nog lekker van de laatste dagen en alvast een goede reis terug en Hannie spreek je als je weer in Nederland ben.

Groetjes Wendy

• 22 November 2012 - 12:43

Gerard J Van Der Maat:

Hebben jullie nog iets meegekregen dat ons Prinselijk Dikkertje met z'n Schoonheid inRio vertoeven?En Mart bedankt voor je mooie Kerstfoto.
    xx G=T

• 22 November 2012 - 18:41

Astrid:

Wat is er dan toch veel ellende op deze wereld. En wat mogen we blij zijn dat ons bedje in nederland staat. Lekker op het strand gelegen? Het zit er al weer bijna op. In iedergeval nog een paar fijne dagen en een goede terugreis.