Copacabana - Reisverslag uit Ouro Preto, Brazilië van hannieblack - WaarBenJij.nu Copacabana - Reisverslag uit Ouro Preto, Brazilië van hannieblack - WaarBenJij.nu

Copacabana

19 November 2012 | Brazilië, Ouro Preto

Hai allemaal,
Wij zijn gisteren na een busreis van ruim 8uur in Rio aangekomen ,ons hotel staat in de wijk Copacabana vlak bij de veelbezongen beach.Gisteravond eerst uit eten geweest en de porties hier zijn zo groot daar kan zowat een heel gezin van eten.Vandaag vroeg wakker en om half 9 begonnen met een stadstour welke de hele dag zou duren. Eerst naar de cathadraal van San Sebastian de Rio geweest,aan de buitenkant zien je niet dat het een cathadraal is het leek een modern gebouw van binnen mooie mozaïek ramen en gewoon heel mooi geen pracht en praal.Door de stad wezen rijden,gebouwen bekeken en toen met de kabelbaan naar boven voor een fantastisch uitzicht over Rio,met nog een kabelbaan verder omhoog het is gewoon prachtig wat een uitzicht!Daarna wezen lunchen in een origineel Braziliaans steekhouse,hier kregen wij weer heel veel vlees het houdt niet op wat kunnen die mensen eten.Daarna zijn wij naar Corcovado geweest oftewel onze lieve heer boven op de berg.Wij gingen eerst met onze iegen bus,daarna overstappen in een kleiner busje,daarna weer overstappen in een klein busje toen met de trap van 137 treden naar boven waar het heel erg druk was maar wel weer een fantastisch uitzicht over Rio onder het wakend oog van.Ik stop nu even want jullie raden het waarschijnlijk al we gaan weer eten.
Groetjes
Martin en Hannie

• 20 November 2012 - 10:25

Gerard J Van Der Maat:

Ja hoor daar zijn ze weer. Eten ,rijden ,drinken en dan ook nog cultuur!Het kan niet op .Wel uitkijken dat jullie niet tonnetje rond worden,want voor je 't weet rol je in Rio z van de berg af de zee in.En ik vernam dat ze daar ook gek zijn op Dikbillen uit Noord Holland.
    Maak nog veel plezier en als er dan geen aapies zijn dan is zo lekkere hamburger ook welkom!
    Gr enX Geer

• 20 November 2012 - 14:22

Astrid:

Wat weer een weldaad, We houden het hier maar simpel met het eten. Wordt weer afkicken als jullie thuis zijn. Veel rondjes op de golfbaan lopen. Geniet nog maar lekker deze laatste week.
    Astrid

• 20 November 2012 - 22:27

Mieke Degens:

Hannie en Martin en maar veel zien en veel eten. Wat een cultuur krijgen jullie aangereikt. Dat gaat hand in hand bij jullie. En hebben jullie Willem Alexander en maxima nog gezien ??? Ik weet niet waar ze precies zitten maar die zijn het weekend begonnen met een toer van 5 dagen in Brazilie. Die zullen daarn wel "even langs gaan in Argentinie" natuurlijk.
    Ik vind het altijd heerlijk om te zien watr de mensen in een ander land eten. Ik zat vandaag aan stamppot boerenkool met worst. Ook lekker. Alleen het is niet koud hier, we hadden vandaag een mooie zonnnige herfstdag.
    Als jullie thuiskomen liggen de nieuwe reisfolders al weer in de bus. Dus Miep en Pim zijn al weer aan het zoeken. Ik moet ook zoeken maar ben nog even druk met van alles en nog wat. Genieten jullie nog maar mooi van het prachtige land. Ik hoor weer van jullie.
    Heel veel groeten, Mieke