Bagan - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van hannieblack - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van hannieblack - WaarBenJij.nu

Bagan

28 November 2013 | Myanmar, Mandalay

Goedemiddag allen,
Eindelijk weer een verslag van ons.Het ks een heel mooi hotel met een hele slechte internetverbinding.Wij hebben dinsdag een wandeling gemaakt in Mandelay door allerlei steegjes waar je diverse verschillende werkplaatsjes tegenkom met allerlei handwerkslieden .Degene die het meeste indruk op mij heeft gemaakt is de wit op zwart/of zwart op wit fabriek.Het eerste meisje maakte de poeder van mango en water.Het volgende meisje deed het in een plastic zakje,daar tussen zat een meneer die het kartonnetje voor de verpakking maakte.Een volgende meisje deed het zakje dicht,weer een meisje deed 2zakjes bij elkaar en het laatste meisje deed het kartonnetje erop.Het was een kleine ruimte maar de mensen blijven vriendelijk en lachen.Heerlijk geluncht aan de rivier en daarna teruggewandeld naar het hotel waar wij om 16.00uur aankwamen.Dit was dus onze rustdag!De volgende dag al vroeg met de boot naar Bagan,heel veel drukte in de haven en heel veel Pagodes en Stupa's langs de kant. 's middags werd het mij te warm en ben ik lekker onderdeks gegaan en heb heerlijk geslapen.Wij waren om 18.00uur in het hotel,het was dus weer een lange dag!Gisteren(woensdag )hebben wij heel veel Pagodes bekeken,Bagan is rond de 11de eeuw gesticht en diverse oorlogen hebben de stad niet klein kunnen krijgen.Er zijn nog veel Pagodes in de oorspronkelijke staat en sommige hebben de aardbeving van1978 niet doorstaan,maar zijn weer mooi gerestaureerd.Je haalt de oorspronkelijke er zo tussenuit.Je kan Bagan plaatsen in het rijtje van de Borubodur en Angora Wat,het is het grootste tempelcomplex ter wereld.Om 18.30ur waren wij totaal gesloopt weer in het hotel.Met foto's zal ik jullie maar niet lastigvallen want ik heb er al zo'n vijfhonderd.Vandaag hebben wij eerst weer heerlijk gewandeld richting zee,een lakwerkfabriek bezocht en ook ontdekten wij nog een klein werkplaatsjes waar Boeddhabeelden worden gemaakt.Nu zit ik in de tuin van het hotel dit bericht te schrijven,heerlijk in de schaduw want in de zon is het te warm.Morgen vertrekken wij voor een lange rit naar Kalaw met een tussenstop in Mount Popa,hier moet je geweest zijnnwant hier wonen de nats(geesten).Het is alleen bereikbaar via een strap van1722 treden,op blote voeten en deze treden schijnen heel smerig te zijn.Ik weet ook nog niet of ik dit ga doen.
in Kalaw hebben wij een dagwandeling en zondag en maandag hebben wij een trekking met een overnachting in een Klooster.
Dit was het weer even voor dit moment
Groetjes
Martin en Hannie

• 28 November 2013 - 10:13

Gonnie:

Wat maken jullie een hoop mee in nog geen 14 dagen... Ik ben benieuwd of je niet gesloopt terug komt...haha... Je maakt wel een hoop mee en dat is ook weer heel wat waard. Denk wel om jezelf, xx van ons en Gr aan Martin

• 28 November 2013 - 21:27

Kirsten:

WauW klinkt goed, mooi, maar ook heftig. veel plezier nog en,...uhh nog een flesje whiskey kunnen bemachtigen? liefs Xirz

• 28 November 2013 - 21:27

Kirsten: