Monniken - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van hannieblack - WaarBenJij.nu Monniken - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van hannieblack - WaarBenJij.nu

Monniken

23 November 2013 | Myanmar, Mandalay

Goedenavond allen,
Mijn opmerking in mijn vorige verslag over weinig monniken werd meteen gistermorgen afgestraft ,wij gingen naar een monnikenschool!Schrik niet op deze school/klooster zitten meer dan 500 monniken van jong naar oud.Dat wij aankwamen stonden er heel veel rijen met jonge monniken met hun rijstnap klaar om rijst te halen bij iets wat lijkt op de gaarkeuken,om 10uur ging er een bel en wat schets mijn verbazing uit allerlei zijsteegjes kwamen rijen met oude monniken. Deze hebben voorrang op de jongere monniken.Er sond een groep zuid-Koreaanse pelgrims en die hadden plastiek tassen vol geld en op iedere NAP legden zij of 1000kyats of 1 dollar neer,een soort afkopen van hun zonden??Na dit alles gadegeslagen te hebben gingen wij naar een zijdewinkel en een houtsnijderij het bekende toeristenoorden.Hierna gingen wij eerst met onze bus toen overgeladen in trucks naar jullie raden het al weer een pagode,ook deze was het bezichtenen waard alleen vraag ik me weer af waarom al die trappen.Na de lunch zijn we met een pontje overgevaren,toen in een soort rijtuigje met grote houten wielen en zo de koningssteden bekeken.Hier zagen wij veel oudere pagodes welke wel erg vervallen zijn.Al met al weer een lange maar vermoeiende dag.Vandaag zaterdag zijn wij naar Monway gereden nog niet zo bekend bij de toeristen maar zeer zeker het bezoeken waard .Het allermooiste vond ik Pho Win Taung,dit is een heuvel met allerlei nissen en een soort grotten met daarin Boeddha.Ook was er een steeg met oude huizen die waren uitgehouden in de rotsen,dit heeft heel veel van Petra in Jordanië weg.Weer in jeeps en met de pont over.we zitten er nu een beetje uitgewoond bij want het zijn wel lange dagen van 'morgens 8.00 weg tot 18.30 uur weer terug.Morgen gaan we weer terug naar Mandelay en houd ik jullie weer verder op de hoogte.
Groetjes
Martin en Hannie

• 23 November 2013 - 17:00

Gerda Engel:

hoi Hannie en Martin, wat leuk van jullie iets te horen.Weet niet of wij hetzelfde gaan zien, maar zeker heel veel pagodes. Lekker genieten, hoop dat het weer ook goed is. gr gerda

• 23 November 2013 - 19:52

Gonnie:

Jullie maken heel wat mee, leuk om te horen, wat zijn jullie in een andere wereld ben je terecht gekomen zeg, zou graag bij je zijn om het mee te maken, het lijkt me geweldig, nou veel plezier bij de volgende trip, xxx

• 24 November 2013 - 17:08

Astrid:

Je mag nog wel 4 weken vakantie opnemen als je terug bent. Wat een lange dagen. Maar wel heel mooi
    Astrid

• 26 November 2013 - 19:46

Gonnie:

Welke rust????? Maar je ziet wel veel gelukkig, blijf genieten. Groetjes voor allebei