Op naar Manaus - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van hannieblack - WaarBenJij.nu Op naar Manaus - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van hannieblack - WaarBenJij.nu

Op naar Manaus

05 November 2012 | Brazilië, Salvador

Hallo allen,
Hierbij even een update van de laatste 2 dagen.
Zaterdagmorgen eerst op zoek naar een pinautomaat,deze staan of met 5 bij elkaar of je zoekt straten lang.Eerste pogingen mislukte zowel bij Martin als bij mij maar bij een pinautomaat in een parkeergarage lukte het bij Martin echter niet bij mij.Leuk iedere keer zo'n melding invalid-card.Gelukkig ben je dan met zijn tweeën en kan je geld lenen.Ik ben bang dat mijn card geskimd is,straks nog maar eens een poging wagen..Zaterdagmiddag een stadstour gemaakt naar de stad eerst met de bus en daarna gewandeld langs diverse oudere gebouwen,meest Portugees maar ook veel Afrikaans.Salvador is de stad in Brazilië met de meeste Afrikaanse invloeden .Je komt ook veel dames(bahianen)tegen in Afrikaanse klederdracht welke dan met jou op de foto willen.Ik vind ze veel weg hebben van de dames op Cuba met de dikke sigaar in de mond.We hebben verscheidene kerken bezocht maar de mooiste is wel de kerk van San Franciscus alles is van binnen bekleed met bladgoud er is geen stukje in de muur wat onbewerkt is gebleven.Daarna hebben wij een diner gehad van specifieke Bahiaanse gerechten,was erg lekker.Tussen de middag hadden wij ook al iets specifieks van de streek gegeten .Alajare een soort broodje van gemalen bonen gefrituurd in palmolie en daarin garnalen en groente,was ook erg lekker.Zaterdagavond naar een Bale folclorico geweest een spectaculaire dansshow welke meer weg had van acrobatiek dan van dans.Zondagmorgen zijn we naar een zeeschildpaddenopvangcentrum Tamar geweest.Hier worden de zeeschildpadeieren opgevangen en als deze uitgekomen zijn worden deze kleine zeeschildpadjes in zee teruggezet allemaal geringd met de hoop dat ze weer ergens anders in de wereld tevoorschijn komen,zo is er 1 getraceerd in de buurt van Senegal.Daarna een beetje rond wezen kijken,vis gegeten en daarna terug naar het hotel.Net bij het hotel begon het weer te regenen en te onweren en het heeft de hele avond geregend.Wij hebben weer iets speciaals van het land gegeten,vlees in aardappelpuree en dat uit de oven.Het was heerlijk maar de porties waren voor 2personen ipv per persoon.We hadden gewoon weer veels te veel.Vanmorgen nog wat luieren bij het zwembad en dan vanmiddag en vanavond vliegen wij via Brasilia naar Manaus waar wij rond middernacht hopen aan te komen , wij blijven dan 2 nachten in Manaus en gaan dan het Amazonegebied in.Ik hoop u voor die tijd nog wat van ons te laten horen,mocht dat niet lukken dan wordt het het eind van de week.
Groetjes
Martin en Hannie

• 05 November 2012 - 11:24

Ans En Martin :

Je maakt toch in de eerste dagen veel mee.

• 05 November 2012 - 11:55

Walter:

Toch maar goed dat je samen met Martin bent....kan je samen zoeken naar een pin-automaat en eventueel geld van elkaar lenen. Je maakt zo nog eens iets mee op vakantie.

• 05 November 2012 - 15:28

Gerard J Van Der Maat:

MOOI VERHAAL EN HARTSTIKKEEUK OMTE LEZEN.Geniet en lekker dat je zo'n fin pin vriendje hebt.
    Groet Til en Geer

• 06 November 2012 - 13:10

Astrid:

Wat leuk allemaal. De schilpadden lijkt me ontzettend leuk om te zien. Goede vlucht en veel plezier