CUBA - Reisverslag uit Havana, Cuba van hannieblack - WaarBenJij.nu CUBA - Reisverslag uit Havana, Cuba van hannieblack - WaarBenJij.nu

CUBA

Door: hannie zwart

05 November 2007 | Cuba, Havana

Goede morgen allemaal
voor ons goedenavond. Na een lange vlucht vrijdagavond om 17.35 cubaanse tijd aangekomen (23.30 in holland) Als ervaren reizigers die het klappen van de zweep onderhand wel kennen waren Martin en ik als eerste door de douane etc heen.Buiten in een heerlijk temperatuurtje van ongeveer 30 graden 1 1/2 uur op onze mede reizigers gewacht. Hotel is niet ver van het vliegveld dus met een kwartiertje bussen waren wij er. Een fantastisch hotel zowel martin als ik hebben een eigen appartement dus ruimte zat.Na een lange nacht was ik vroeg op en ben eens aande wandel gegaan richting zee want die zag ik uit mijn hotelraam.Maar zo zonde de mensen gooien hiervan alles in het water dus echt schoon zag het er niet uit. Wel onderweg veel vriendelijke mensen die waarschijnlijk dachten wat doet dit vrouw hier alleen aan de wandel om 7.30 uur. Een fantastisch gezicht al die oude auto's je waant je weer echt in de jaren vijftig.Zaterdag zijn wij eerst 'smorgens een stadstour gaan doen in HAvana en 's middags een stadswandeling.We hebben de belangrijkste dingen dus snel mogen bekijken want we waren de hele dag met de groep wat ook veel wachten inhield. Vandaag zijn wij met zijn tweeen Havana in gegaan en dan zie je het ook heel anders. 's morgens door de belangrijkste straat gewandeld de cubanen hadden vrij en gingen musiceren en gewoon flaneren ook met hun oude auto's. Vanmiddag hebben wij heerlijk bij het zwembad gelegen en lekker gezwommen. Als je de gids mag geloven dan verdienen de cubanen niet veel(dat geloof ik ook wel) maar niet dat de best betaalde banen ongeveer 50 peso per maand geven(is ongeveer 40 euro)Maar je hebt hier 2 betaalmiddeelen de peso voor de bevolking en de CUC voor de toeristen. Wij kunnen alleen maar met deCUC betalen met de plaatselijke munt is voor ons uitgesloten. Toch is het leven voor ons hier niet duur omdat wij euro's hebben mocht je dollars om willen wisselen dan krijg je 20% minder dan dat wij ontvangen wat sinds april dit jaar zit er een extra 10% op de dollar. Straf van oom Fidel.Af en toe zie je wel een banier hangen met de felicitaties aan Fidel om dat hij 80 is geworden. Morgen vertrekken wij naar het westen Pinar del Rio waar wij heerlijk kunnen wandelen in de vallei.IS toch wel weer lekker na de grote stad maar we hebben hier wel heerlijk kunnen rusten. Jullie horen verder nog van ons
groeten MArtin en Hannie

• 05 November 2007 - 06:49

Jip:

Gelukkig is de reis goed gegaan! Je moet maar eens uitleggen waarom jullie dan zo snel door de douane komen en anderen niet! Misschien ook voor mij interessant, hoewel ik minder reis en altijd in mijn eentje moet...

Gruetzi, Jip

• 05 November 2007 - 07:13

Dirk&Sharon:

Prettige vakantie

• 05 November 2007 - 07:39

Willem & Helga:

Veel plezier, en kijken uit naar je story`s over je vakantie.
    Groetjes W & H

• 05 November 2007 - 08:04

Walter:

Wow, jullie weer gezellig samen ons koude kikkerlandje verlaten!
    Ga weer lekker genieten van jullie verhalen en dan kunnen jullie later weer van mijn Chinese belevenissen genieten!
    Groetjes,
    Walter

• 05 November 2007 - 11:05

Geer En Til:

Jip heeft jouw bericht aan ons door gestuurd,vandaar deze reaktie.
    Het is toch wel machtig wat jullie allemaal meemaken zo.
    Wij zijn en blijven benieuwd hoe het jullie vergaat,mischien wil je ons ook op je maillist zetten,zodat wij op de hoogte blijven.Bij Mart lukt t aardig maar die schrijt wat minder.

Liefs veel pret en een hele fijne Trip.

maat-gj-vander@hotmail.com

Geer en Til

• 05 November 2007 - 12:11

Lida En Leo:

Goh zeg, toch eindelijk nog onder het bewind van Fidel naar Cuba.
    Ja dat het er mooi is had ik al van Eddy, onze neef gehoord, die er vaak heen gevlogen is als purser. Daarom lees ik met veel plezier jullie reisverslag en wens jullie een hele fijne vakantie, geniet er maar lekker van en kom maar weer lekker als een negertje terug.
    Groetjes van ons tweetjes uit Odoorn.

• 05 November 2007 - 12:46

Laszla:

al een grote dikke sigaar gerookt??????????
    zal wel mooi zijn om daar in die vallei te wandelen. krijgen we ook nog foto's te zien?
    een mooie tocht en veel plezier en groeten van Peter en Laszla

• 05 November 2007 - 15:14

Loes:

Ola tippelaars, que tal?? Echt leuk om jullie weer op avontuur te kunnen volgen! Cuba ..land van de grote leider ... die nu toch met die laatste pagina's van z'n levensboek bezig is al zet hij z'n broertje slim in ... Grote groep dit keer? Swingend sfeertje of voelbaar wachtend op omwentelingen?

geniet van wat jullie uitspoken, laat je verwennen en vertél!! Ik reis tegenwoordig tussen bevallingen van dochters in: kleinkind 7 is op komst!!
    liefs Loes

• 06 November 2007 - 16:41

Astrid:

Hoi family
    Het gaat weer lekker met jullie. In de zon. Ik heb het alleen maar koud in mijn cabrio. Ktijg toch medelijden met Jip. Zeker als ik zijn reactie lees. Altijd in z'n eentje. Geniet lekker en tot horens.
    Astrid

• 10 November 2007 - 09:59

Rick:

Hey Hannie!

Veel plezier in Cuba!
    Neem een echte sigaar voor me mee ;)
    Goed uitkijken daar!

Tot over een paar dagen maar weer :D

Greetz,

Rick