Varadero - Reisverslag uit Havana, Cuba van hannieblack - WaarBenJij.nu Varadero - Reisverslag uit Havana, Cuba van hannieblack - WaarBenJij.nu

Varadero

Door: hannie zwart

13 November 2007 | Cuba, Havana

He He daar zijn we weer.
we hebben eerder geen gelegenheid gehad om te internetten. Geen enkel hotel had internet verbinding maar hier varader wel. Maar ja dat wordt niet voorniets het Mallorca van Cuba genoemd. We hebben praktisch alleen maar bungalows als overnachtingsplaats maar een keer hadden we een echt hotel, dat was in de stad Camaquee. Vanaf Havana zijn wij naar Pinar del Rio gegaan waar wij heerlijk hebben kunnen wandelen. Een aardige wandeling naar een waterval wat heel erg glad was en ja Jip je raadt het al Martin ging er weer bij zitten, gelukkig bleef hij geheel in takt alleen zijn kleding zag er niet uit maar dat is weer opgelost door de waserette. In Havana hebben we de laatste dag heerlijk aan het zwembad gelegen. We hebben hier een konstante temperatuur van 32 graden. Is niet echt een straf. Na Pinar del Rio zijn we naar Trinidad gegaan en echt het is of je terugkomt in de Middeleeuwen alles met paard en wagen. Onderweg zijn wij eerst bij een tabaksplantage geweest en hebben gezien hoe de sigaren met de hand worden gemaakt. De volgende dag hebben wij een tabaksfabriek bezocht waar alles "machinaal" wordt gemaakt.Dus gewoon de dames aan de lopende band en gewoon handwerk.Het is nog een heel proces voor zo'n sigaar eindelijk bij de eindgebruiker is. Ook hebben wij nog Las Terrazas bezocht dat is een cooperatief dorp want zo'n 15 jaar gelden is neer gezet maar ik zie geen verschil met de overige dorpen welke wij hebben bezocht.
In Camaquee hebben wij een stadstour gemaakt per fietstaxi's is toch weer eens wat anders dan per voet of per bus.Door de gids werden wij uitgedaagd voor een sportieve ontmoeting Cuba Nederland. Eerst hebben wij gebasebalt maar de teams waren gemixed.Bij het voetbal werd het echt menens Nederland werd de kampioen wij versloegen Cuba met 5-0 en Hannie stond op doel. Wij zijn ook naar de stad van Che geweest: Santa Clara en hebben hier veel foto's gemaakt, Ik zie dat mijn Internetkaart opraakt en ga nu afsluiten het vervolg wil ik vanavond typen maar ja dan liggen jullie al lang in bed.
Groet Martin en HAnnie

• 13 November 2007 - 16:29

Caroline Roozeboom:

Hallo Hannie en Martin,

Nou jullie beleven weer genoeg zo te lezen,
    er gebeurt toch ook altijd wat met Martin, uitglijden of andere dingen! Hebben jullie ook nog een sigaartje gerookt? Bij jullie is het weer in ieder geval beter als bij ons, het is nu hier 5 graden en ze verwachten al natte sneeuw!
    Nou nog veel plezier en tot snel weer.
    Liefs,
    Caroline

• 13 November 2007 - 17:27

Walter:

Hallo Hannie en Martin,

Tja, Martin gleed ook al uit tijdens de trekking, die we in Sapa/ Vietnam deden! :-) Zolang die ongeschonden verder kan is er niets aan het handje.
    Lekker doorgaan met genieten zou ik zeggen.

Groetjes,
    Walter

PS
    Nog steeds mooie foto's, die paar die nog op jullie site staan van Vietnam.

• 13 November 2007 - 19:33

Paul En Willem:

lieve hannie en martbets
    leuk weer even wat van jullie te horen ,
    wij zijn ongeveer 10 jaar geleden naar cuba geweest voor een rondreis maar ik heb de indruk dat er niet veel ten goede is veranderd , de sigaren die je op straat koopt zullen nog steeds wel voor 90 procent uit bananeblad bestaan pas dus op als je ze mee wilt nemen merk clinton schijnt de lekkerste te zijn !
    veel plezier nog en tot over een paar dagen KUS en groeten paul

• 13 November 2007 - 19:36

Paul En Willem:

had martbets weer z'n naaldhakken aan!
    ik heb nog zoo gezegd dat hij stevige molieres aan moest doen !!

• 13 November 2007 - 21:47

Madelein:

Leuk om weer wat van jullie te horen! Jullie hebben toch wel foto's van de wedstrijd? Ik wil dat wel eens zien hoor. Nog veel plezier de laatste dagen. En doe voorzichtig op glibberige paden!!
    Groetjes,
    Madelein

• 13 November 2007 - 23:47

Ans:

hallo Hannie en Martin, nu ik een beetje met internet overweg kan,volg ik jullie met veel plezier.kus Ans.

• 14 November 2007 - 08:40

De Maatjes:

Hallo vakantiegangers,
    Wat klinkt het allemaal leuk, jammer dat het er weer bijna opzit! We wensen jullie nog een paar mooie dagen groetjes aan Fiedel en tot gauw. Goeie terugvlucht, dikke doei van ons.

• 14 November 2007 - 17:50

Loes:

Ongekende kwaliteiten Hannie, als doelvrouw ben je dus ook al een topper!!
    Martin, dat jij zó van slippertjes houdt verrast iedere reis weer!! Jouw stootkussens functioneren prima zo te lezen!! Ben benieuwd naar jullie foto's.
    Blijf genieten! liefs Loes