Petra - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van hannieblack - WaarBenJij.nu Petra - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van hannieblack - WaarBenJij.nu

Petra

08 April 2013 | Jordanië, Mādabā

Goede middag allemaal ,
Hierbij weer een verslag uit Jordanië .Bij het eerste verslag helemaal mount Nebo vergeten het hoogste punt van waar Mozes het beloofde land zag.Het was ietwat regenachtig vandaar het programma iets werd gewijzigd wat helemaal niet erg was. De eerste avond dus heerlijk echt Jordaans wezen eten en zoals toegezegd hierbij het menu:
Kibbig:gevulde gehaktballetjes,
Borek:kaaspasteitjes
Hummus:kikkererwtpasta
Montabat:tatinepasta
Baba Ghanousj:geroosterde aubergine
Fattoush:salade met brood
Salat met halloumi (soort feta) en tomaat
Tabboulek:salade van gehakte peterselie
Nu heb ik het dus alleen maar over het voorgerecht,daarna een overschoten met gehakt en kip met gebakken aardappels.Was heerlijk maar erg veel
De 3de dag hebben wij dus gedreven in de dode zee en gelukkig was de temperatuur zeer aangenaam 27graden
De 4dedag dus heel vroeg op voor de rit naar Petra via de King's Highway heel veel mooie uitzichten op wadi's(valleien) het is niet te beschrijven wat je allemaal ziet! Aan het eind van de dag hebben wij als opwarmer Little Petra bezocht een kleine kloof met wat grotten was al heel mooi eigenlijk dacht ik mooier kan niet,maar dat zou vandaag nog blijken.Om 7uur vanmorgen waren wij in Petra en je gelooft niet wat je ziet zo mooi, door een smalle kloof wandel je naar de stad zelf de kloof is al heel mooi je komt ogen tekort.aan het einde van de kloof is opeens de treasery het plaatje wat je altijd in alle reisgidsen over Petra ziet,je moet hetzelfde gezien hebben zo mooi! wij zijn tot 14.00uur in Petra gebleven en ik ben teruggegaan werd me te vermoeiend maar morgenochtend heb ik nog een paardrit langs verschillende mooie punten en dan in de loop van de dag vertrekken wij al wandelend naar Wadi Rum voor onze overnachting in de woestijn bij de Bedoeïen maar eerst straks nog een Turks bad en een massage.Het is een zeer vermoeiende reis maar wel heel mooi.Ik hoop jullie donderdag vanuit aqaba een laatste verslag te doen.
Groetjes
Hannie

• 08 April 2013 - 16:11

Jip En Martin:

Je maakt toch wat mee op zo'n dag als je vroeg opstaat en dan heb je een lange dag voor je zelf.
    Dat Wadi Rum is dat te drinken?
    Wat zal je mooi terug komen na al die baden, massages, en een Jordaans bad.
    Groeten Jip en Martin

• 09 April 2013 - 17:18

Astrid:

Kan ik de volgende keer niet mee als muisje in je koffer? Klinkt allemaal geweldig. Nog veel plezier.

• 09 April 2013 - 21:38

Gerard J Van Der Maat:

Prachtig om dit allemaal weer mee te maken.Je doet t nog steeds goed he,komt wel door t,eten en daarna die massages denk ik.Geniet en als je thuis komt schijnt hier de zon ook weer te gaan stralen.
    Gr Geer

• 09 April 2013 - 21:52

Mieke:

Heerlijk je mooie verhalen te horen en ik reis natuurlijk met je mee. Na Petra de woestijn in en slapen onder de sterrenhemel.Heel bijzonder om daar bij de bedoeinen te overnachten. Wat hebben jullie gegeten daar op het kamp, heb je nog gezien hoe ze dat klar maken ? Je vervalt van de ene verbazing in de ander. Dus heel erg van genieten !!!! Hartelijke groet, Mieke