Het vervolg - Reisverslag uit Noto, Italië van hannieblack - WaarBenJij.nu Het vervolg - Reisverslag uit Noto, Italië van hannieblack - WaarBenJij.nu

Het vervolg

Door: hannie zwart

17 April 2012 | Italië, Noto

Goede middag allemaal,
Ja sorry hoor Gerard het kopieeren van mijn reisverhaal ging niet goed vandaar dat er maar een klein verhaaltje van mij was.Gisteravond wezen eten in Noto alles lijkt wel dicht maar na weer een half uur zwerven toch weer iets gevonden.Jullie raden het al we waren weer met zijn tweeën .De eigenaar was ook niet al te vriendelijk maar ja wij hadden honger,we bestelden een salade mixta kregen op een schoteltje wat gewassen ijsbergsla en een paar plakjes tomaat,goed voor de lijn zullen we maar zeggen.Het hoofdgerecht ging wel maar toen wij als dessert Siciliaans ijs wilden bestellen kregen wij als antwoord dat hebben wij niet,no gelato.Een Italiaans restaurant en dan geen ijs.De steegjes in het stadje zijn soms erg hoog en steil en aangezien onze auto zuinig is afgesteld slaat hij dan vaak af,'s avonds is dat niet zo erg want dan is het uitgestorven ,al hoewel overdag is het ook niet echt druk.Vanmorgen om 8.00uur buiten in het zonnetje ontbeten,Martin ging zijn foto's op de laptop zetten en ik ging een stukje wandelen de omgeving verkennen.Zo rond 10.00 uur zijn wij naar reservaat Vendicari hier in de buurt gereden hier kon je een mooie rondwandeling doen en zou goed bewijzerd zijn,niet dus.Wij hebben onze eigen wandeling gemaakt over zandpaadjes naar het strand tot we niet verder konden toen weer terug en aan het strand ons lunchpakket soldaat gemaakt alles onder de stralende zon,toen de andere kant opgelopen en zo rond half 2 vonden wij het wel genoeg de oudjes worden moe.Wij zijn hierna naar een Romeinse villa Tellaro gereden om deze te bekijken.Er kwamen al wat donkere wolken aan de lucht dus maar besloten naar onze Aziende te gaan.Het weer is nu aan het betrekken en er is ook al weer wat onweer geweest.Het weer is hier net als over al in Europa van slag.Op de Etna heeft het deze winter heel veel gesneeuwd er lag wel 3 meter sneeuw en zondag zijn de skipistes gesloten.De eigenaar van deze Azienda is ook weer familie van de eigenaresse van onze 1ste Azienda die ook de eigenaresse van het 5sterrenhotel is.Gewoon een grote Siciliaanse familie.Gelukkig het zonnetje begint weer te schijnen we gaan er nog even van genieten.Direkt de plannen voor morgen bespreken,u hoort weer van ons.
Groetjes Martin en Hannie

• 17 April 2012 - 14:20

Astrid:

Heerlijk als ik het zo allemaal lees. Jullie genieten weer vol op. Gelukkig geen gesnurk meer naast je.
    Nog veel plezier en tot het volgende schrijven.
    Astrid

• 18 April 2012 - 11:12

Geer En Til:

Fijn dat je zo snel reageerd,maar verwen je Mart niet te veel,want nu neemt hij jouw mail over.Hij mag niet te gemakkelijk worden hoor.We kunnen hem niet meer ruilen want we zijn 't bonnetje kwijt.
    Geniet nog en wat lekkerde eten toegewenst.Alleen sla BRRR.
    Geer