Bonaventura - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van hannieblack - WaarBenJij.nu Bonaventura - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van hannieblack - WaarBenJij.nu

Bonaventura

Door: hannie zwart

30 Maart 2006 | Portugal, Madeirã

>Hallo allemaal,

Weer een wijs besluit om ons met de taxi naar het volgende hotel te laten brengen en van daar uit een tocht te maken. Na eerst wat geklauterd te hebben door het dorp moesten wij op een breed zandpad aankomen, maar ja ook de tijd staat hier niet stil en waar eens een zandpad was is nu een asfaltweg. Volgens de beschrijving moesten we klimmen maar het werd dalen, maar opeens vonden we weer de oude brug volgens de beschrijving hier weer omhoog via een smal steilpad, we kwamen in het groene paradijs ( was dus ook meteen het einde) zouden een stroomversnelling over moeten steken maar die ging mij te hard, matin wilde het wel proberen maar die ging meteen in het water zitten (gelukkig niets ernstigs) waarop we besloten maar op onze eigen manier naar het dorp terug te dalen. Na een kleine lunch bij een prachtig kerkhof zijn wij verder afgedaald naar het hotel. Was weer een leuk en authentiek hotel met grote ruime kamers. ´S avonds nog een klein wandelingetje gemaakt naar het plaastelijke cafe waar wij heerlijk tussen de locals koffie gronken hebben (met iets erbij)Toch moesten we vroeg weer op want wijs geworden door de 1ste ervaring gingen wij weer gelijk met onze koffers mee. Was wel vroeg op maar om 9.30 uur waren wij alweeer op de plaats van bestemming Enchumueda vlakbij Ribeira Brava daar onze kamer nog niet gered was meteen maar weer de wandelschoenen aangetrokken en jawel klimmen.Via weer een steil pad omhoog en omhoog tot op een hoogte van 12oo meter waar wij besloten om maar terug te gaan . het hele stuk moest ook weet terug rond 13.00 uur kwamen wij weer bij ons hotel aan waar de kamer nu klaar was en wij de lunch heerlijk in de zon konden gebruiken. Morgen staat er weer een grote wandeling op het program dus om 9 uur weg en we hopen rond 16.00 uur weer terug. Zaterdag reizen wij dan weer verder naart Funchal waar nog een hele hoop te bekijken is en waar we toch iedere dag nog een wandeling van ongeveer 3 uur willen maken. Gelukkig nog een hoop te genieten.

Groetjes
HAnnie

• 30 Maart 2006 - 17:02

Loes Willems:

duidelijke taakverdeling hanteren jullie; hannie de klets, martin de bewondering ervoor? Hannie de kat uit de boom, Martin de vis in het water!! maar bij die koffie met drankjes méén ik me te herinneren dat jullie ineens eenkennig zijn ...
    Leuk te lezen hoe het jullie gaat ... stoer hoor elke dag zo'n tocht.
    liefs, loes