Reizen is(soms) geen vakantie - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van hannieblack - WaarBenJij.nu Reizen is(soms) geen vakantie - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van hannieblack - WaarBenJij.nu

Reizen is(soms) geen vakantie

27 November 2015 | Filipijnen, Palawan

Hallo allen,
Hierbij weer een verslag van de afgelopen dagen.
Nadat wij uit Sagada vertrokken voor een busrit van 6 uur naar Baguio uur, wij deden er 9 uur over! Baguio is een stad van 500.000 inwoners maar wel erg gezellig.Heel veel Jeepneys gefotografeerd,lekker gegeten en voor iets anders was geen tijd.alle musea gingen om5'uur dicht wij waren om 4 uur in de stad.Maar niet getreurd op naar Manilla,om 7 uur vertrokken en voor de rit stond 7 uur.niet dus de eerste 200km gingen in ongeveer 4 uur,wij waren toen aan de rand van Manilla en wij hadden nog 5,5 uur nodig om door Manilla heen te rijden naar ons hotel. Een afstand van ongeveer 30 km. het verkeer is hier een grote chaos en wonder boven wonder zie je bijna geen aut's met deuken en krassen.Geen tijd meer om iets te bezoeken! vandaag op naar Palawan ons vliegtuig zou om 13.00 uur vertrekken maar er was een en al chaos op het vliegveld voor de domestic flights. Alle vluchten hadden vertraging wij mochten om 16.00 uur vertrekken, nog 2 uur in het vliegtuig zitten wachten voordat wij op mochten stijgen.Nog nooit zo'n slechte start gehad, het hele vliegtuig schudde een de meneer naast mij sloeg een kruisje en begon te bidden.Gaat lekker zo.Na een vlucht van een uur dalen en proberen te landen.Niet dus een doorstart en na een kwartier weer proberen,het lukte de piloot om het vliegtuig op de grond te zetten maar vraag niet hoe. Toch geniet ik nog erg en morgen op de naar het regenwoud en de onderaardse rivier.
Groetjes
Hannie

• 27 November 2015 - 15:10

Linda:

Hoi Hannie,

Kom je wel heelhuids thuis...
    Wel een bevalling om daar ergens te komen, je moet echt in relaxt stand om daar tegen te kunnen :-)
    Geniet nog lekker van je laatste weekje!!

• 27 November 2015 - 16:27

Astrid :

Blij dat ik niet naast je zat. Stoel zou nat zijn geworden. Maar dit terzijde. Zo maak je nog eens wat mee. Veel plezier verder.

• 27 November 2015 - 17:24

Willem:

Na volgende week mag je wel een rustvakantie nemen
    gr. Willem

• 28 November 2015 - 09:36

Jip En Martin :

Wat wil jij in dit leven nog allemaal mee maken je heb hebt al zo veel gedaan.
    We lezen wel of je levend uit de ondergrondse rivier bent gekomen.Groet Jip en Martin

• 30 November 2015 - 17:35

Kirsten:

Hai tante,

eindelijk even tijd om de verslagen te lezen, ik zal blij zijn als u weer veilig thuis bent hahahaha wat een slechte chauffeurs en piloten!

goed om te lezen dat u lekker geniet, ik ben zeer benieuwd naar de foto;s. hier regent het alleen maar en ook stormt het constant, niks aan dus en umist niks,... nou ja de fjoertoer afgelopen zondag is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. in bergen moesten ze het strand af voor de laaste 5 km naar egmond, maar de strandafgang werd afgezet, het was te gevaarlijk. daardoor echt mega druk bij ons in het hotel/restaurant, maar wel super genoten!

heel veel plezier nog even en niet vergeten nog even een maa-saa-sie te boeken voordat u naar huis komt even lekker relaxen

liefs Xirz en een handkus van Mo"ise