Popayan - Reisverslag uit Popayán, Colombia van hannieblack - WaarBenJij.nu Popayan - Reisverslag uit Popayán, Colombia van hannieblack - WaarBenJij.nu

Popayan

19 Oktober 2014 | Colombia, Popayán

Goedenavond/morgen allen,
Het was een zeer gezellige bbq en de hoteleigenaar heeft wel,iets van de Hollandse zakenmentaliteit.Als jullie nu een band voor 2 uur duren en ze bevallen goed betaal ik de overige uren, de slimmerd wist natuurlijk al lang dat er ook een groep Colombianen zouden komen en die sfeer wisten te scheppen dus was het voetjes van de vloer. De volgende ochtend weer 7uur ontbijt en toen met de Chiva de typische lokale bus weer op pad.Door suikerrietplantages en ook nog een suikerfabriek bezocht.Toen over een heel hobbelige weg naar de volgende opgravingen,dat is steeds weer een geklauter,maar goed je wilt wat zien!Na de lunch die steeds hetzelfde is net als het diner:
Rijst met kip en een beetje sla,rijst met vis en een beetje sla of rijst met vlees en een beetje sla,maar goed ik dwaal af. De bus werd langs de weg geparkeerd en een man dacht ha,ik ben de eerste en ga zitten wachten tot de bus wegrijdt hij begon al een beetje in te dommelen en na een half uur dacht hij ik ga maar want die bus rijdt zeker niet,was een heel leuk gezicht. na de lunch jullie raden het al weer opgravingen.Ze zijn heel mooi maar heb er nu wel genoeg gezien,daarna nog naar een mooi uitzichtspunt en een watervalletje.'s avonds een heerlijk diner bij een Italiaan(ja daar moet je voor naar Colombia ).Vanmorgen weer om 7uur ontbijt en na de lokale markt bezocht te hebben gingen wij op weg naar popayan,afstand 126km,reistijd 7uur.Onderweg werden wij nog aangehouden door een militaire patrouille ,zij waren zeer aardig en wilden zelfs met ons op de foto. Wij hebben vanaf ongeveer 12 uur regen,nu 17.00uur gaat het nog harder regenen en Martin en ik willen straks nog het stadje in om te eten.Popayan is een stad met 240.000 inwoners dus zowat 3x maal Alkmaar maar het is nog steeds stil op straat.
Het dorpje waar wij gisteren de lunch gebruikten was wel levendig. Ik ga weer even stoppen want de douche roept!
Groetjes
Martin en Hannie

• 20 Oktober 2014 - 12:43

Astrid:

Volgens mijn heb je nog 14 dagen vakantie nodig als je thuis bent om bij te komen. Wat een druk programma en zo vroeg uit bed. Maar het is wel genieten als ik het zo allemaal lees.