De laatste wandelingen - Reisverslag uit Palermo, Italië van hannieblack - WaarBenJij.nu De laatste wandelingen - Reisverslag uit Palermo, Italië van hannieblack - WaarBenJij.nu

De laatste wandelingen

Door: hannie zwart

24 April 2012 | Italië, Palermo

Goede middag allen,
Zondag een wandeling gemaakt langs Diciliaanse boerderijen zg. Masseria's.De wandeling ging over en door weilanden door omheiningen en soms waterig land.Het was een heerlijk ontspannen wandeling,onderweg ook gerust bij een Masseria en hier kregen wij gezelschap van 2 honden welke een heel stuk met ons opliepen,bij ons hotel aangekomen bleek er op het buitenterras een soort receptie aan de gang en binnen was er iets van een communie er liepen Konstant 2 pastoors in het rond en deze liepen ook geregeld te bellen met hun mobieltje misschien met boven?Het is leuk om eens zo'n grotensiliciaanse familie bij een te zien.
Maandag zouden wij de wandeling gaan maken door het woud van Ficuzza maar het liep iets anders,onderweg reden wij langs Santuario Maria del Rosario di. taglivia dit is een pelgrimskerk deze hebben wij dus even bekeken.Aangekomen in Ficuzza gingennwij eerst naar het jachtslot van Ferdinand1,zoals gewoonlijk zijn de musea gesloten op maandag maar wij mochten erin er waren ook rondleidingen met schoolkinderen en een van de gidsen riep ons bij hem en wij mochten ons aansluiten bij een groep brugpiepers wat met nogal veel lachen gepaard ging en natuurlijk moesten ze met de toeristen op de foto. Maar zo zie en hoor je meer dan dat je er met zijn tweeën door heen loop,hierdoor waren wij nogal wat verlaat en hebben onze wandeling maar iets ingekort,wij hebben weer de prachtigste bloemen gezien soms een heel pad wat helemaal geel zag zodat het zeer deed aan de ogen.Was een hele mooie kleurige wandeling.
Vandaag 24 april naar Palermo gereden waar wij om 10.30uur de auto hebben ingeleverd bij het vliegveld en met de bus verder naar Palermo centro echt weer een grote stad.Hier gaan wij nog 11/2 dag ronddwalen ,,morgen waarschijnlijk maar Monreale waar de mooiste kerk van de wereld schijnt te staan zal in ieder geval de mooiste van Sicilië zijn.De lucht is hier strak blauw en het is rond de 20 graden dit hebben wij ook morgen nog.Donderdag vliegen wij om 8.40uur via Venetië naar Amsterdam .Weer zit een mooie vakantie er dan op.
Ciao Martin en Hannie

• 24 April 2012 - 12:42

Ans En Martin :

Wat doe toch leuke dingen

• 24 April 2012 - 19:10

Geer Van Der Maat:

Jammer dat 't nu al voorbij is.Maar ook dit verhaal was weer tekenend voor de goede sfeer en leuke doenigheden.
    Maak er nog wat van en een goede reis terug .
    gr Geer en Til

• 24 April 2012 - 20:03

Walter & Yanli:

Doe ze alvast de groeten namens ons in Venetie :-)