Tamarindo - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van hannieblack - WaarBenJij.nu Tamarindo - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van hannieblack - WaarBenJij.nu

Tamarindo

Door: hannie zwart

09 April 2008 | Costa Rica, Tamarindo

Goeden avond allemaal,

We hebben 2 dagen/nachten doorgebracht in Rincon de la Vieja, wat mij betreft het mooiste park waar wij overnacht hebben. Kamers waren iets primitief en 's avond van 10 uur tot 'smorgen 4.00 uur was er geen electriciteit. 's middags na aankomst niets meer gedaan lekker geluierd, de dinsdag moet het gebeuren. Eerst 's morgens een lange wandeling waarbij wij weer heel veel dieren hebben gezien, toen de lucht en daarna het uur U de paarden.Wij hebben de tocht volbracht maar vraag niet hoe. Ik had dus een paard wat hele maal niet luisterde, als iedereen naar links ging ging mijn paard naar rechts.Af en toe wilde hij (het was een hengst) alle paarden inhalen wij gingen door bosjes, ik moest snel duiken om niet onthoofd te worden.Dan reden wij weer tegen ndere paarden aan want ja meneer wilde voor.Om een lang verhaal kort te maken ik zit onder de schrammen en heb veel blauwe plekken maar dat macht de pret niet drukken. Wij kwamen bij een heel mooie waterval en lieten de paarden hier rusten(Hannie ook ) daarna weer op het paard voor een tir van ongeveer 500 meter. Alle paarden links van de kant van de weg behalve het mijne onder grote hilariteit van de andere Hannie rechts. Hier kwamen wij bij een soort kuuroord, eerst de sauna in toen van top tot teen ingesmeerd met modder, dit op laten drogen daarna onder een lauwe douche, toen het modderbad in daarna nog een koude douche en we waren als herboren.We hebben nu weer een baby huidje. Vandaag zijn we om 11 uur in Tamarinda aangekomen en het is bloedheet, vandaar de middag met een bokeje aan het zwembad. Om 17.00 uur begingt het weer te gieten en te donderen. Je merkt het het regenseizoen komt er aan. Ook merk je dat het toeristenseizoen hier over is. Het is overl heel stil. Morgen gaan wij heerlijk naar het strand om lekker bij te kleuren.Zaterdag reizen wij weer af naar San Jose en dan zondag nemen wij het vlietuig richting amsterdam.
Groetjes
Martin en Hannie

• 10 April 2008 - 07:17

Sharon&Dirk:

Zo jullie hebben alweer veel mee gemaakt,en de vakantie zit er wat alweer op.Ben benieuwd naar de foto's.Heb je ook nog foto's van het paard gemaakt? we wensen je nog een paar leuke dagen toe.
    Groetjes:
    Sharon&Dirk

• 10 April 2008 - 15:31

Astrid:

Wat maken jullie toch veel mee. Loop je nu niet met je benen wijd? Ik zou wel een muisje willen zijn en mee gaan in 1 van de koffers. Maar ja de kans dat ik daar dan wordt opgevreten is erg groot. Vandaag een sollicitante gehad en ik denk dat ze wordt aangenomen. Worden we wel een groots bedrijf. Rust nog maar lekker een paar dagen uit, want voorlopig zit er geen vakantie meer in.
    Nog heel veel plezier en een goede terug reis.
    Astrid

• 10 April 2008 - 17:29

Laszla:

Nou, nou. wat een avontuur op dat paard. hopelijk herstel je snel want volgende week zondag rekenen we op je!!heel fijne dagen nog en een goede terugreis!
    Doei!! Laszla

• 11 April 2008 - 08:37

Lida:

Wat een prachtige reis hebben jullie weer (bijna) achter de rug. Ja de foto's zullen zeker mooi zijn. Geniet nog een paar dagen lekker van de zon, en kom dan na een goede terugreis maar weer veilig op schiphol aan.

• 11 April 2008 - 12:08

Loes:

hoi stoere cowboy!!
    Trefzeker kreeg jij een paard dat gewoon bij je past!! Volgorde wél goed gepland: eerst al die schrammen en builen,daarna dat modderbad... wát een dag vol uitersten!! Lijkt me een schitterdende vakantie zoals je beschrijft .. maar die beschrijving zelf is óók de moeite waard!
    Hoor niks over Martin, liep die constant náást zijn paard om te voorkomen dat hij viel?? Geniet nog maar die laatte dagen .. de laatste dagen is het hier lekker zonnig maar's ochtends vroeg moest ik vaak autoruiten schoonkrabben!!liefs loes