warm, warm - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van hannieblack - WaarBenJij.nu warm, warm - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van hannieblack - WaarBenJij.nu

warm, warm

Door: hannie zwart

04 April 2008 | Costa Rica, Fortuna

Goede middag allemaal
Hierbij een bericht uit een warm Costa Rica.We zijn na eenlangebusrit in Puerto viejo aangekomen. We zaten hier in heerlijke bungalows midden in het regenwoud. Op de heenweg kwamen we al een miereneter tegen en een luiaard dat is een dier wat eens in deweek zijn behoefte doet en boven in een boom woont/leeft. Hij komt dan heel langzaam naar beneden daar doet hij ongeveer een half uur over, doet zijn behoefte en dan wee in een halfuur naar boven, Dit in een zeer langzaam tempo. In het water rond het park zitten allemaal schildpadden in de sloot, zodra ze echter mensen waarnemen dat is het hup het waterin. Woensdag hebben wij een wandeling gemaakt in het regenwoud wat heel vreemd aan de Caribische kust ligt. Verwacht je niet kust en dan meteen het regenwoud. Wij hebben er wasbeertjes gezien, een babygordeldier, verschillende soorten apen waaronder de brulaap. FAntastisch mooie blauwe vlinders,en weer opnieuw een luiaard. Ook heel veel leguanen meestal bruin maar ook een heel mooie lichtgroene. Vandaag weer een heel lange burit naar La Fortuna aan de voet van de vulkaan de Arenal waarheen wij vanavond gaan deze vulkaan werkt nog steeds en delava kan je dan heel prachtig zien.
Onderweg zagen wij een heleboel bleujeans frogs. dit zijn kleine rode kikkers met blauwe pootjes van daar de naam blue jeans.Morgen om 7 uur geen wij een boottocht maken om alle waterdieren te aanschouwen. Jullie horen weer gauw van ons.
Groet Martin en Hannie

• 04 April 2008 - 07:56

Walter:

Wow, lijkt voor ons wel op een openbare dierentuin ;-)

• 04 April 2008 - 10:22

Lida:

schitterend deze vakantie.!!!jullie zien ècht héél veel verschillende dieren. die kikkertjes hebben geen blauwe pootjes, dat zag je verkeerd, ze hebben héééle kleine Levis broekjes aan met een rood truitje er bij. Geniet nog maar lekker, ik groet jullie en lees graag weer het volgende bericht, groetjes.

• 04 April 2008 - 13:32

Astrid:

Jeetje wat erg dat warm warm. Brengen jullie wat warmte mee terug? Wat een voorrecht om zo veel mooie dingen te mogen zien. Het is nu toch meer genieten dan afzien als ik alles zo lees. Hoop dat jullie nog heel veel mooie dagen hebben.
    Kus Astrid

• 04 April 2008 - 21:07

Sharon&dirk:

Zo,jullie zien echt heel veel.lijkt mijn ook intressant zo'n vulkaan.En neem straks echt ff die warmte mee?groetjes
    Sharon&Dirk