Ganden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van hannieblack - WaarBenJij.nu Ganden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van hannieblack - WaarBenJij.nu

Ganden

Door: hannie zwart

10 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal
Hier ben ik weer na wat pilletjes van de pharmacia, 's avonds thee en een goeede nachtrust ben ik weer in staat om de tocht naar Ganden te maken. 4200 meter hoog en jullie raden het nooit het sneeuwde vanmorgen. Hier hadden wij geen rekening meegehouden ons thermo ondergoed zat nog in de koffer. Lekker koud dus. Gelukkig hadden we een nieuwe bus maar de buschauffeur rijdt niet zo hard. Hij houdt zich aan de minimum snelheid. Hoe hoger wij kwamen des te kouder het werd, wel een mooi gezicht zo'n klooster in de sneeuw, maar waarom het altijd zo hoog gezocht moet worden is mij een raadsel.In dit klooster mochten wij maar enkele delen bezoeken, voor het overige was het in bezit genomen door chineese militairen. Wel zijn martin en ik het er overeens dat als de chinezen hier weg zouden gaan er van de infrastructuur en economie weinig over zal blijven.Wat betreft de zieken er is een stel wat graag naart huis wil gaan omdat de man het 's nachts nogal benauwd heeft.Maar dat heeft Martin ook deze heeft vooral last vas bloedneuzen en kortademigheid. Hij heeft uit voorzorg een zuurstofles gehad maar wat dat betreft is hij niet de enige er zijn er nog 4 in omloop afgezien van de persoon die graag naar huis wil. Ook is afgelopen zondag een meisje uit onze groep naar huis geroepen wegens ziekte van haar moeder wat achteraf gelukkig blijkt mee te vallen. Zo zien jullie er gebeurd nogal wat bij ons.Morgen beginnen wij aan onze reis over de Tibetaanse hoogvlakte met als hoogste punt 5010 meter, de laatste kilometers zouden we kunnen gaan lopen maar ik zie hier vanaf, het is goed zo. Zaterdag rijden wij dan weer terug naar Lhasa, hier blijven wij nog 1 nacht, dan naar Chendung waar wij ook nog 1 nacht verblijven en maandag gaan wij dan weer huiswaarts. Maar ik hou jullie zaterdag verder op de hoogte.
Groetjes
Hannie

• 10 April 2007 - 15:29

Astrid:

Hoi Hoi
    Wat een gedoe met de poeperij en dan boven een gat moeten hangen. Jullie maken weer wat mee. Het weer is hier redelijk, en morgen ga ik varen met de zonnebloem en Ada gaat ook mee. Hopen dat er wat meer zon is, maar daar merken de 300 kakelende kippen toch niets van. Ik zit in ieder geval lekker buiten. Nog een paar fijne dagen.
    Astrid

• 10 April 2007 - 16:54

Pa En Moe Van Luuk:

Mogelijke oplossing van het raadsel > hoger je komt hoe dichter bij "god" oid? (we gaan voor de koelkast maar de 50 pop in de envelop slaan we ook niet af)

• 12 April 2007 - 09:58

Lida:

was een week-endje weg, vandaar geen reactie na je mailtjes.
    Goh zeg, wat zien jullie veel, en wat grandioos dit alles zo van dichtbij te zien en mee te maken. Ik kijk met genoegen uit naar de volgende brief....
    Geniet nog effe van de hoogvlakte en de mooie vergezichten en het volk wat leeft in je vakantieland. kijk niet te veel naar de zieken.....je weet niet of het besmettelijk is..... Groeten aan jullie beide en tot de volgende mail, Lida.