Maumere - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van hannieblack - WaarBenJij.nu Maumere - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van hannieblack - WaarBenJij.nu

Maumere

Door: hannie zwart

28 November 2005 | Indonesië, Maumere

Zo daar zijn we weer.
Behalve de komodo varanen hebben wij ook dolfijnen en vliegende vissen gezien. en jullie zullen het niet geloven 2 walvissen (niet van die grote) De boottocht was fantastisch en bracht alles wat wij er van verwachtten. Ook werd er veel gezwommen, gesnorkeld en door 3 personen van de groep gedoken. In Labuhan Bajo zelf was niet veel te zien alleen buiten het dorp de Batu Cermingrotten, hannie en martin er op af. Was donker en smal en glibberig maar toch doorgewordteld, later bleek dat hier nooit toeristen komen alleen de plaatselijke bevolking bezoekt de grotten(en dus 2 toeristen uit Holland). De volgende dag vertrokken we met een spiksplinter nieuwe bus naar Ruteng een hoog gelegen dorp (1200 meter)was iets frisser dan we gewend waren, we waren op doorreis naar Bajawo waar we 2 nachten verblijven. De rit Ruteng- Bajawa was in een woord schitterend met vele fantastische uitzichten in Bajawo aangekomen hebben we alleen de plaatselijke markt bezocht en zijn op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag hadden we een heel lange dag.
Allereerst maakten wij een wandeling naar het dorpje Bena wat nog geheel bestaat uit tradionele huizen na hier uitgebreid rond gekeken te hebben daalden wij af naar andere kleine tradionele dorpjes, was een heel leuke wandeling, daarna lunchen om in de loop van de middag naar de heetwaterbronnen van Soa te gaan. Wij hebben hier heerlijk gebadderd en konden eindelijk onze haren met warm water wassen. Wij hebben de gehele reis geen beschikking over warm water dus jullie begrijpen dat wij hier uitgebreid van genoten hebben. Na een gezellige avond met de plaatselijke bevolking in een bar (gitaarspelen en zingen) weer tijd om naar bed te gaan. 'S morgens om 7 uur vertrokken wij voor onze rit naar Moni waar wij 2 nachten zouden verblijven maar waar wij als groep tegen in opstand kwamen de kamers waren zo erbarmelijk slecht dat eigenlijk niemand hier wilden overnachten. Uit eindelijk zijn wij hier 1 nacht gebleven wat wij zouden nog de zonsopkomst bekijken op de Kelimutu berg (1566m) waar 3 verschillende kleuren meren zijn. 3.30 uur op en om 4 uur naar boven (dit heet vakantie) Het was 2.5 km klauteren en daar waren de meren, groen bruin en zwart. Het was echter bewolkt en de zon hebben we niet echt gezien. Om 7 uur begonnen wij aan de afdaling 5 mannen van de groep en natuurlijk Hannie de andere 8 personen hielden het voor gezien. Het was een fantastische afdaling door akkertjes en rijstvelden. Langs een waterval, bij de plaatselijke bevolking over het erf. Had wat mij betreft langer kunnen duren. We hebben ook nog een dans "voorstelling" van de bevolking van Moni aanschouwt en toen snel wegwezen. Op naar Maumere, bungalows aan zee
maar wat valt dat tegen een uitgewoond vakantiepark, verwaarloosd tot en met en weer regen. We zitten nu 28/11 om 11 uur in een internetcafe en het regent nog steeds dus tijd genoeg voor het bijwerken van het dagboek. Wij blijven nog 2 dagen (maandag en dinsdag) in Maumere, woensdag en donderdag Bali. Vrijdag Amsterdam in de sneeuw?
groetjes
hannie

• 28 November 2005 - 17:28

Jip:

Wat leuk: een start in Swastika bungalows en later zwemmen in Soa! Hier alles OK, mail en sms ontvangen over huis en sleutel. Bel straks Rina over vrijdagochtend. Vandaag laatste cadeaus aangeschaft in A'dam en eigenlijk net thuis. Er is al nachtvorst en in Haaksbergen heeft men dankzij zo'n 30 cm sneeuw een weekend zonder stroom gezeten (leve Essent!). Gisteren naar de Goge en Lage Vuursche geweest voor juwelententoonstelling en bij P&W Indisch (jawel!) gegeten.Morgen les en vergaderingen en woensdag weer middag vrij en dan waarschijnlijk wat nakijkwerk en rijmelarijen doen. Donderdag gewoon les en vrijdag een hele dag cursus etc. Ben dan laat in de middag thuis. Kan Martin weer wat aan het kind wennen... Zaterdag niks (5 december op schoolbedenken en lessen voorbereiden waarschijnlijk en zondag naar Diemen voor de pakjes. Jullie veel plezier de laatste dagen en rust wat uit van al dat klimmen en dalen.
    Kus, jip

• 28 November 2005 - 18:29

Walter:

fijn om te lezen dat jullie zulke doorgewinterde (wat een statement met dat weer hier?!)reizigers zijn en aan alle excursies deel nemen. Leuk om te lezen. Geniet er nog van die laatste dagen en denk om de extra trui als jullie weer thuis komen ander s ben je zo ziek en heb je niets aan de komende feestdagen... Groetjes je Vietnamese reisgenoot Walter

• 28 November 2005 - 20:03

Loes:

hoi ondernemende regenworm! Flores voor de boottocht, hete Soa en bergwandeling is dus een aanrader begrijp ik!! Tja waar hoorde ik eerder dat meren tegenvallen als je er vroeg voor moet opstaan en de zon het af laat weten (is dit kip of ei?) Ik gun jullie echt nog even wat zon, zie weer voor me hoe intens lui Martin in zonnestoelen kan hangen!!
    Ik werd ondertussen jl vrijdag trotse oma van een prachtige en kerngezonde kleinzoon. Ontroerend te zien hoe gelukkig dochter en vriend zijn met ukkie. Nu jongste dochter nog even bevallen (3 december uitgerekend) zij weet al dat ook zij een zoontje verwacht. Dus ook ik ben, zonder bergen, in high spirits!!
    liefs, loes (lees dat mijn 'zoon' hierboven ook trouw reageert! Zo moeder, zo zoon!!!

• 30 November 2005 - 16:09

Jip:

Ha die Hannie en Martin!

Vanuit toenemend Sinterklaasgeweld hier nog even een laatste berichtje. De werkster komt donderdag, dus de kust is vrijdag vrij en de sleutel gaat als afgesproken. Hier is het fris, af en toe regen en soms zon. Zit vanmiddag aan de computer voor school, Geranium Club etc. Verder alles goed. Ga nu even opruimen en straks nog wat nakijken om bij te blijven, want volgende week komt de grote vloed toetsen binnen. Rijmpjes moeten nog, kan niet alles tegelijk, trouwens. Kerstboom komt wellicht later nog, dus niet denken dat die er al staat, wij zijn geen gekke Gerrit, tenslotte...

Veel plezier en geniet nog maar, want de realiteit komt snel genoeg.
    Kus, Jip